Algemene Voorwaarden All Vidya

versie 20-07-2024

E-mail:                     info@allvidya.nl

Website:                  www.allvidya.nl

Artikel 1

Definities

All Vidya                 All Vidya, gevestigd te Amsterdam, KvK-nummer 67595626.

Klant                        Degene met wie All Vidya een overeenkomst is aangegaan.

Partijen                   All Vidya en Klant samen.

Consument            Een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Maatwerk               Diensten of producten die specifiek op wens van en in overleg met de Klant worden ontworpen en vervaardigd.

Meerwerk               Aanvullende werkzaamheden die niet in de oorspronkelijke overeenkomst zijn opgenomen, maar op verzoek van de Klant worden uitgevoerd.

Spoedwerk             Werkzaamheden met een spoedeisend karakter en die op verzoek van klant binnen een korte afgesproken periode dienen te worden uitgevoerd en opgeleverd.

Escalatiedossier  Dossier waarbij de uitvoering van de werkzaamheden stagneert, waardoor escalatie nodig is, resulterend in meerwerk of de onmogelijkheid om de werkzaamheden uit te voeren.

Artikel 2

Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens All Vidya.

All Vidya en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.

All Vidya en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3

Prijzen

All Vidya hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en inclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, en exclusief verzendkosten tenzij schriftelijk anders is afgesproken.

All Vidya mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.

All Vidya en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.

All Vidya mag de prijzen jaarlijks aanpassen.

All Vidya zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.

Een consument mag de overeenkomst met All Vidya opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

Artikel 4

Betalingen en betalingstermijn

All Vidya mag bij het aangaan van de overeenkomst een betaling tot 100% van het afgesproken bedrag verlangen.

De Klant moet een betaling voor levering hebben voldaan.

De betalingstermijnen die All Vidya hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat AllVidya aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.

All Vidya mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 5

Gevolgen te late betaling

Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag All Vidya de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.

Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan All Vidya.

De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag All Vidya zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.

In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van All Vidya op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door All Vidya, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 6

Ontbinding, herroepingsrecht

De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer All Vidya toerekenbaar tekort schiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.

Is de nakoming van de verplichtingen door All Vidya nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaats vinden nadat All Vidya in verzuim is.

All Vidya mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer All Vidya kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

  • Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
  • de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft.
  • het een spoedreparatie betreft.
  • het weddenschappen en/of loterijen betreft.
  • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht.
  • het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien.

De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:

  • zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
  • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen

Na het verstrijken van de bedenktijd van 14 dagen kan de Klant de overeenkomst niet meer ontbinden zonder dat daar kosten aan verbonden zijn en zonder terugbetaling van reeds betaalde bedragen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

Bij maatwerk en spoedwerk is het herroepingsrecht niet van toepassing.

De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd en de overeenkomst herroepen via het herroepingsformulier dat beschikbaar wordt gesteld op de website van All Vidya, www.allvidya.nl.

Artikel 7

Verzekering

De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand-, ontploffings- en waterschade, en diefstal:

  • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
  • zaken van All Vidya die bij de Klant aanwezig zijn
  • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd

De Klant geeft op eerste verzoek van All Vidya de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 8

Garantie

Wanneer de Klant en All Vidya een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor All Vidya enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 9

Uitvoering van de overeenkomst

All Vidya voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.

All Vidya mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.

De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van het overeengekomen factuurbedrag door de Klant.

De Klant moet ervoor zorgen dat All Vidya op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.

Zorgt de Klant er niet voor dat All Vidya tijdig kan beginnen of de dienst tijdig kan uitvoeren en leidt dit tot vertraging, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 10

Informatieverstrekking door de Klant

 

De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan All Vidya.

De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voorzover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.

Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert All Vidya de betreffende bescheiden.

Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door All Vidya redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 11

Oplevertermijnen

 

 

All Vidya zal de werkzaamheden binnen de overeengekomen termijn opleveren, tenzij sprake is van overmacht zoals bedoeld in artikel 20.

Indien voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn is afgesproken of opgegeven, dan is dit nooit een fatale termijn, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

Bij overschrijding van een termijn dient de Klant All Vidya schriftelijk in gebreke te stellen, waarbij All Vidya een redelijke termijn wordt geboden om alsnog uitvoering te geven aan de overeenkomst.

Overschrijding van de overeengekomen oplevertermijnen geeft de Klant geen recht op schadevergoeding, ontbinding van de overeenkomst of opschorting van enige verplichting jegens All Vidya, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12

Maatwerk

 

 

Wanneer de overeenkomst tussen All Vidya en de Klant betrekking heeft op maatwerk, dan geldt dat All Vidya niet verplicht is tot terugname van deze producten of het terugbetalen van bedragen aan de Klant, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

Alle specifieke wensen en eisen met betrekking tot maatwerk moeten vooraf schriftelijk worden vastgelegd zoals omschrijving van uit te voeren werkzaamheden, oplevertermijnen, tarieven en betaalcondities.

Artikel 13

Meerwerk en escalatiedossiers

 

 

Indien All Vidya op verzoek van de Klant meerwerk verricht, dan wordt dit apart gefactureerd tegen de op dat moment geldende tarieven van All Vidya. Meerwerk wordt uitgevoerd nadat de Klant hiervoor schriftelijk akkoord heeft gegeven. Het niet vooraf schriftelijk akkoord geven door de Klant kan nooit aanleiding geven tot enige aansprakelijkheid van All Vidya voor niet-uitgevoerde aanvullende werkzaamheden.

Indien zich een escalatiedossier voordoet waarbij de uitvoering van de werkzaamheden stagneert en escalatie noodzakelijk is, kan dit resulteren in meerwerk of de onmogelijkheid om de werkzaamheden uit te voeren.

Meerwerk ten gevolge van een escalatiedossier zal apart gefactureerd worden tegen een nader te bepalen tarief, dat All Vidya aan de Klant zal mededelen.

Indien uitvoering van de werkzaamheden niet meer mogelijk is door een escalatiedossier, zullen Partijen in overleg treden om de overeenkomst op een redelijke manier te beëindigen, waarbij eventuele reeds gemaakte kosten door de Klant vergoed dienen te worden.

De Klant dient schriftelijk akkoord te geven voor het uitvoeren van meerwerk en het gehanteerde tarief alvorens All Vidya de werkzaamheden voortzet.

Bij het niet schriftelijk akkoord geven door de Klant voor het meerwerk en het nader bepaalde tarief, is All Vidya niet verplicht de werkzaamheden voort te zetten en kan dit niet leiden tot enige aansprakelijkheid van All Vidya.

Artikel 14

Vrijwaring

 

 

De Klant vrijwaart All Vidya tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door All Vidya geleverde producten en/ of diensten.

Artikel 15

Klachten

 

 

De Klant moet een door All Vidya geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.

Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant All Vidya daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.

Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming All Vidya hiervan op de hoogte stellen.

De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat All Vidya hierop gepast kan reageren. Dit dient schriftelijk te geschieden.

De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en All Vidya.

Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat All Vidya andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 16

 Ingebrekestelling

 

 

De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan All Vidya.

De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling All Vidya ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 17

Aansprakelijkheid Klant

 

 

Wanneer All Vidya een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 18

Aansprakelijkheid All Vidya

 

 

 

All Vidya is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.

Wanneer All Vidya aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.

All Vidya is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolg schade, gederfde winst of schade aan derden.

Wanneer All Vidya aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (bedrijfs-of beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

All Vidya is niet aansprakelijk voor enige schade voortvloeiend uit de verzending van post, noch voor de niet-bezorging of het niet-ontvangen van post. De verantwoordelijkheid voor de bezorging en verzekering van poststukken ligt bij derde partijen, zoals de koeriersdienst of de consulaire instantie.

Artikel 19

Vervaltermijn

 

 

 

 

Elk recht van de Klant op schadevergoeding van All Vidya vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 20

Overmacht

 

 

 

 

In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van All Vidya door de Klant niet aan All Vidya kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.

Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen- computervirussen- stakingen- overheidsmaatregelen- vervoersproblemen- slechte weersomstandigheden- werkonderbrekingen.

Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor All Vidya 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat All Vidya kan nakomen.

Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als All Vidya de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.

All Vidya hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer All Vidya hiervan voordeel heeft.

Artikel 21

Wijziging overeenkomst

 

 

 

 

Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en All Vidya de overeenkomst aanpassen.

Artikel 22

Wijziging algemene voorwaarden

 

 

 

 

All Vidya mag deze algemene voorwaarden wijzigen.

Wijzigingen van ondergeschikt belang mag All Vidya altijd doorvoeren.

Ingrijpende wijzigingen zal All Vidya zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.

Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

Artikel 23

Overgang van rechten

 

 

 

 

De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met All Vidya aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van All Vidya.

Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 24

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

 

 

 

 

 

Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.

Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat All Vidya bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 25

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

 

 

 

 

 

 

Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en All Vidya is Nederlands recht van toepassing.

De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van All Vidya is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en All Vidya, tenzij de wet iets anders bepaalt.